Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky – DaDaboom s.r.o.
Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami, predávajúcim a kupujúcim pri predaji tovaru na webovej stránke elektronického obchodu www.dadaboom.sk, t.j. medzi spoločnosťou DaDaboom, s.r.o., IČO: 52205258, so sídlom Závodní 264/45, 027 43 Nižná, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 71668/L, ako predávajúcim (ďalej aj ako „predávajúci“ alebo „DaDaboom“) a na druhej strane kupujúcim, ktorým môže byť spotrebiteľ (ďalej aj ako „kupujúci“).
Kontaktné údaje a dodacia adresa predávajúceho:
DaDaboom, s.r.o., Závodná 264/45, 027 43 Nižná,
E-mail: [email protected] Tel.: +421 915 110 514
Dozorný orgán:
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, 011 79 Žilina 1
E-mail: [email protected] Web: www.soi.sk Tel.: 041/7632 130
Tieto VOP upravujú nákup a predaj tovaru prostredníctvom elektronického obchodu www.dadaboom.sk a určujú pravidlá registrácie a používania používateľských účtov.
Registrácia v e-shope je dobrovoľná. Zákazník, ktorý sa zaregistruje, získava výhody, ako je rýchlejší nákup bez nutnosti opätovného zadávania údajov, prehľad o svojich objednávkach a prístup k exkluzívnym zľavám alebo akciám dostupným iba pre registrovaných používateľov.
Objednávka
Predávajúci uzatvára kúpnu zmluvu s kupujúcim prostredníctvom objednávky, ktorú kupujúci uskutoční na webovej stránke www.dadaboom.sk, e-mailom na adrese [email protected] alebo telefonicky na čísle +421 915 110 514.
Predmetom objednávky je tovar, ktorý si kupujúci vybral z dostupnej ponuky obchodu. Kupujúci môže zadať objednávku bez registrácie vlastného používateľského účtu (tzv. nákup bez registrácie).
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom predávajúceho, oboznámil sa s ich obsahom a súhlasí s nimi v celom rozsahu.
Po prijatí objednávky predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky, označené ako „Potvrdenie objednávky“, a to e-mailom alebo telefonicky. Automatické oznámenie o prijatí objednávky v elektronickom systéme predávajúceho sa nepovažuje za potvrdenie objednávky. Potvrdenie objednávky obsahuje tieto informácie:
dostupnosť a dátum dodania tovaru,
názov a cenu tovaru,
cenu dopravy,
adresu miesta dodania tovaru spolu s menom kontaktnej osoby,
podmienky a spôsob dopravy.
Predávajúci nie je povinný vybaviť objednávku, ak kupujúci uviedol nesprávne alebo neúplné údaje alebo neuhradil platbu do 5 kalendárnych dní od výzvy predávajúceho.
V prípade, že sa tovar stane nedostupným v čase do vybavenia objednávky (odoslania tovaru kupujúcemu), má predávajúci možnosť odstúpiť od zmluvy (zrušiť objednávku) bez udania dôvodu. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o zrušení objednávky e-mailom.
Potvrdením objednávky predávajúcim dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, pričom tieto VOP sa stávajú jej neoddeliteľnou súčasťou.
Faktúra (daňový doklad) nie je súčasťou dodávky tovaru, zasielame ju automaticky po dodaní tovaru na e-mail, ktorý kupujúci uviedol pri vytváraní objednávky. Kupujúci výslovne súhlasí s týmto spôsobom zasielania daňového dokladu pri akceptovaní týchto VOP. Tento spôsob zasielania faktúry prispieva k ochrane životného prostredia.
Dodanie tovaru
Zoznam tovaru na webovej stránke elektronického obchodu prevádzkovanej predávajúcim je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkého uvedeného tovaru. Dostupnosť tovaru je uvedená pri každej položke v časti „Dostupnosť“ a bude kupujúcemu potvrdená na jeho žiadosť.
Dátum odoslania uvedený v rekapitulácii objednávky predstavuje predpokladaný dátum odoslania tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť termín dodania a informovať o tejto zmene kupujúceho v rámci pôvodnej dodacej lehoty.
Kupujúci má možnosť osobného prevzatia tovaru na dodacej adrese predávajúceho.
Tovar doručí na adresu kupujúceho prepravná spoločnosť GLS, alebo na výdajné miesto Packeta, podľa výberu kupujúceho.
Tovar v hodnote vyššej ako 150€ (slovom: stopäťdesiat eur) v rámci jednej objednávky dodáva predávajúci na vlastné náklady. V ostatných prípadoch je kupujúci zodpovedný za výšku poštovného, ktorá je uvedená v rekapitulácii objednávky.
Ceny a spôsob platby
Ceny tovaru sú uvedené v € a sú konečné, vrátane všetkých súvisiacich daní a poplatkov.
Kupujúci si môže vybrať z nasledujúcich spôsobov platby:
platba v hotovosti kuriérskej službe v mieste doručenia (dobierka),
bankový prevod,
online platba kartou,
Apple Pay,
Google Pay,
online bankový prevod.
Bezpečná platba prostredníctvom platobnej brány Comgate.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť ceny tovaru v obchode, uvádzať do predaja nový tovar, vyhlasovať a rušiť zľavové akcie alebo tieto akcie meniť, pričom tieto zmeny nemajú vplyv na práva kupujúceho vyplývajúce z už potvrdenej objednávky alebo uzatvorenej zmluvy.
Práva a povinnosti predávajúceho
Predávajúci je povinný dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zbaliť ho spôsobom potrebným na jeho ochranu počas prepravy, zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy Slovenskej republiky.
Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný odstrániť vadu bez zbytočného odkladu.
Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu tovaru alebo, ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, pokiaľ predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezchybný, pokiaľ to kupujúcemu nespôsobí vážne ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ale ak kupujúci nemôže tovar riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád.
Ak sa vyskytnú iné neodstrániteľné vady, kupujúci má nárok na primeranú zľavu z ceny tovaru.
Práva a povinnosti kupujúceho
Kupujúci je povinný zakúpený alebo objednaný tovar prevziať, zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na dodanie tovaru, potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby, nepoškodiť dobré obchodné meno predávajúceho.
Kupujúci má právo na dodanie tovaru v dohodnutom množstve, kvalite a termíne, na jeho zabalenie spôsobom potrebným na jeho ochranu počas prepravy a dodanie na miesto dohodnuté zmluvnými stranami v potvrdení objednávky.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod zodpovednosti za škodu na tovare
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar.
Zodpovednosť za škodu na tovare prechádza na kupujúceho pri prevzatí tovaru.
Osobné údaje a ich ochrana
Predávajúci sa zaväzuje rešpektovať súkromie kupujúceho a zaobchádzať s jeho osobnými údajmi v súlade s platnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov. Aby mohol predávajúci poskytovať kupujúcemu hodnotné služby, musí poznať niektoré osobné údaje kupujúceho. Tieto údaje chránia pred zneužitím a spracovávajú sa v súlade s nariadeniami GDPR (General Data Protection Regulation) a Zákonom o ochrane osobných údajov.
Ak je kupujúci fyzická osoba (nepodnikateľ), je potrebné, aby pre svoju identifikáciu oznámil predávajúcemu svoje meno a priezvisko, dátum narodenia, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, adresu na doručovanie (ak je iná), telefónne číslo a e-mailovú adresu.
Ak je kupujúci právnickou osobou alebo živnostníkom, musí za účelom identifikácie oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČ DPH, adresu na doručovanie (ak je iná), telefónne číslo a e-mailovú adresu.
Ochrana a spracovanie osobných údajov kupujúceho sa riadi podmienkami ochrany osobných údajov zverejnenými na webovej stránke elektronického obchodu (https://www.dadaboom.sk/ochrana-osobnych-udajov/), kde sú podrobne popísané účely spracovania, doba uchovávania údajov, právny základ spracovania a práva kupujúceho týkajúce sa spracovania jeho osobných údajov.
Predávajúci sa zaväzuje, že údaje kupujúceho neposkytne bezdôvodne tretej osobe. Osobné údaje budú spracované iba na účely realizácie objednávky, vybavovania reklamácií, zaslania správy o stave objednávky, ako aj na ďalšie služby, ktoré súvisia s obchodným vzťahom medzi kupujúcim a predávajúcim.
Údaje o nákupe kupujúceho (potrebné na zabezpečenie dodania tovaru, vybavovanie reklamácií a iných služieb) sú uložené v zabezpečenej databáze a predávajúci sa zaväzuje, že tieto informácie neposkytne žiadnej tretej strane bez súhlasu kupujúceho, okrem prípadov, ktoré vyplývajú zo zákona.
Zmeny osobných údajov môže kupujúci vykonať zaslaním informačného e-mailu predávajúcemu alebo úpravou údajov vo svojom zákazníckom účte.
Odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje súhlas s tým, že predávajúci môže zasielať správy o činnosti, ktoré sa týkajú realizácie objednávky a zákazníckych služieb (napr. potvrdenia objednávok, informácie o stave objednávky, apod.), bez predchádzajúcej žiadosti kupujúceho o zaslanie týchto správ. Tento súhlas sa považuje za udelený aj v prípade zasielania informačných správ týkajúcich sa priamych marketingových aktivít, pokiaľ kupujúci nevzniesol námietky proti spracovaniu týchto údajov na marketingové účely (viac informácií o možnostiach odhlásenia sa zo zasielania obchodných správ je uvedené v sekcii ochrany osobných údajov na stránke predávajúceho).
Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zrušenie objednávky)
Odstúpenie zo strany predávajúceho: Predávajúci je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky, ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva, alebo ak sa výrazne zmenila cena od dodávateľa tovaru, alebo z dôvodu zjavnej vady ceny tovaru. Predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informuje kupujúceho a vráti mu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutý v potvrdenej objednávke.
Odstúpenie zo strany kupujúceho pred odoslaním zásielky: Kupujúci je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky bez udania dôvodu kedykoľvek pred odoslaním zásielky, a to e-mailom, SMS správou alebo telefonicky, bez akýchkoľvek sankcií. Ak kupujúci zaplatil za tovar vopred, predávajúci vráti zaplatenú kúpnu cenu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim, a to do 30 dní odo dňa prijatia odstúpenia od zmluvy.
Odstúpenie zo strany kupujúceho po prevzatí tovaru: Kupujúci je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky do 30 dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v súlade s čl. § 7 ods. 1 lit. a) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
Postup pri odstúpení od kúpnej zmluvy: Pri odstúpení od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku je potrebné dodržať tento postup:
Kupujúci zašle predávajúcemu e-mail alebo list obsahujúci riadne vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy (Formulár na stiahnutie) alebo zašle predávajúcemu e-mail alebo list v tomto znení: "Chcem jednostranne odstúpiť od zmluvy zo dňa (deň, mesiac, rok) č. (číslo objednávky) a žiadam vrátenie sumy zaplatenej za tovar na účet č. (správne číslo účtu)". Uvedie tiež svoje meno, adresu a aktuálny dátum.
Kupujúci zašle tovar prostredníctvom ním zvolenej zásielkovej/prepravnej služby alebo doručí tovar osobne do sídla predávajúceho, pričom náklady na dopravu si hradí sám. Odporúčame, aby vrátený tovar bol v pôvodnom a nepoškodenom obale a nepoužitý, v každom prípade však musí byť nepoškodený, kompletný (vrátane príslušenstva).
Tovar vrátený na dobierku predávajúci neprijíma.
Vrátenie peňazí: Ak sú splnené všetky vyššie uvedené podmienky na vrátenie tovaru, predávajúci zašle kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu bankovým prevodom na účet najneskôr do 14 dní od fyzického prijatia vráteného tovaru.
Podmienky na odstúpenie: V prípade, že niektorá z vyššie uvedených podmienok nebude splnená, predávajúci nebude môcť akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy a vráti tovar na náklady kupujúceho.
Potvrdenie informovanosti kupujúceho: Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci si včas a riadne splnil informačnú povinnosť podľa § 3 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
Obmedzenia pri odstúpení od zmluvy: Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:
predaj tovaru, ktorého cena závisí od cenových pohybov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
predaj tovaru vyrobeného podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa, tovaru na mieru alebo tovaru určeného špeciálne pre jedného spotrebiteľa,
predaj tovaru, ktorý sa rýchlo kazí alebo podlieha skaze,
predaj tovaru v ochrannom obale, ktorý nie je vhodný na vrátenie zo zdravotných alebo hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní poškodený,
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
Sťažnosti a reklamácie
Ak sa po prevzatí tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe vady, kupujúci môže uplatniť reklamáciu podľa platných právnych predpisov.
Kupujúci je povinný po zistení vady zakúpeného tovaru oznámiť predávajúcemu reklamáciu e-mailom na adresu [email protected].
Kupujúci je povinný zaslať reklamovaný tovar na dodaciu adresu predávajúceho: DaDaboom, s.r.o., Závodná 264/45, 027 43 Nižná, Slovenská republika
Kontaktné telefónne číslo: +421 915 110 514
Reklamácie sa vybavujú do 30 dní od dátumu prijatia reklamovaného výrobku.
V prípade oprávnenej reklamácie bude poškodený tovar opravený alebo nahradený iným (plnohodnotným) tovarom. Ak oprava alebo výmena tovaru nie je možná (napr. z dôvodu nedostupnosti tovaru na sklade), predávajúci vráti kupujúcemu hodnotu ceny výrobku.
Riešenie sporov
Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so sťažnosťou, návrhom alebo žiadosťou o nápravu (e-mailom na [email protected]), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, objednávku alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov.
Spotrebiteľ môže využiť služby orgánu alternatívneho riešenia sporov (ARS), ktorým sú orgány a oprávnené právnické osoby uvedené v § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. O podaní žiadosti sa môže spotrebiteľ informovať spôsobom uvedeným v § 12 uvedeného zákona.
Spotrebitelia môžu podať sťažnosť aj prostredníctvom európskej platformy alternatívneho riešenia sporov (RSO), ktorá je dostupná online na adrese Online Dispute Resolution.
Alternatívne riešenie sporov je určené len pre spotrebiteľov – fyzické osoby, ktoré pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa zvyčajne neuplatňuje na spory, ktorých hodnota nepresahuje 20 EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu do maximálnej výšky 5 EUR vrátane DPH.
Záverečné ustanovenia
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky. Povinnosť písomného oznámenia zmien týchto podmienok je splnená ich umiestnením na webovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude prebiehať formou e-mailových správ.
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú výslovne upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 40/1964 Zb. (občiansky zákonník), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, ako aj súvisiacimi predpismi.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť uzavretím kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.